Alla inlägg under januari 2010

Av Therese - 4 januari 2010 21:31

Fick mail från förskolan idag. Va bifogat en grovplanering för den närmsta veckan. Ser riktigt bra ut. Samtidigt som man är lite nervös så ska de bli så himla kul att vara med från start, att lixom få vara den som är med och bestämmer på en gång hur allt ska gå till m.m Gulligt av dem att de möter upp mig vid tunnelbanan iaf eftersom jag knappt vet vägen till förskolan ;)


Imorgon ska jag äta lunch med Dessan på stan, ska bli riktigt mysigt att ses innan jag flyttar! Blir kanske en tripp på stan oxå, haha! Kvällen ska tillbringas med Erik, tacoskväll! Måste ju umgås nu innan jag flyttar :)


Puss o kram

Av Therese - 4 januari 2010 10:46

Nyår har passerat och vi är nu inne på 2010-talet. Tiden går så himla fort, känns inte som att det var längesen vi firade in 2000-talet. Nyår spenderades alltså med en massa festligheter ute hos Michaela och Micke. Massa trevligt folk som även infann sig där i somras på deras kräftskiva, så det var kul att träffa alla igen. Möttes av små små eldar längs hela deras väg när jag rullade upp med bilen på deras uppfart. Killarna fixade ihop en underbar 3-rätters och vid 12-slaget stod vi ute vid en öppen eld och skålade.

Tack underbara ni för underbar kväll och start på det nya året!


Nu börjar istället allvaret smyga sig på. På onsdag åker jag upp till Stockholm för att jobba mina första 2 dagar på mitt nya jobb innan jag blir tvungen att åka tillbaka till Eskilstuna igen då det bjuds på examensmiddag/fest på fredagen. Det blir ett fint avslut på 3½ års studietid. Får hoppas att det är många som har anmält sig :)

Veckan därpå får jag äntligen tillgång till lägenheten jag har hyrt vilket känns otroligt skönt. Att äntligen få installera sig någonstans ska bli en befrielse från att bo lite här och där. Tur har det ju dock varit att jag kunnat bo hos mamma och Thomas under dessa veckor som varit.


Nehe, dags för och göra lite nytta.

Puss o kram

Ovido - Quiz & Flashcards