Alla inlägg under november 2008

Av Therese - 28 november 2008 16:41

Ja som ni förstår så blev de ju plugga som ja ägnat mig åt nu på eftermiddagen.

Började fixa me blommorna o då va ja tvungen o gå ner o hämta krukor i källaren o då passade ja på att ta me adventsgrejor upp o ja menar, de kunde ju inte stå kvar i hallen utan ja va tvungen o plocka upp de :)

O när ja fixat me allt de så va ja ju tvungen o ta upp gardinerna o kika på dem. Hängarna ja köpt till gardinerna passade ju självklart inte men ja trädde dem direkt på stången. Men eftersom ja inte har något fungernade strykjärn (upptäckte att ja har två ofungernade) så hänger nu ena nya gardinen uppe som är ostruken o på andra sidan hänger den gamla. Kanske ser lite dumt ut utifrån men skit samma, får gå o låna ett strykjärn imorgon av mormor så ja får ordning. Under hela den här tiden var de nån i grannhuset som stod o kikade på mig, som att ja inte såg de lixom!! :S


O när ja väl hade pyntat lite så kom ja på att ja kanske skulle ta o damsuga oxå, de blev lixom lite i fel ordning allting men nu är allt klart :)


Jaha, sätta sig o plugga 1 o en halv timme kanske....?

Av Therese - 28 november 2008 14:38

Japp, såg nu att ja hade 400 unika besökare denna månad.

De är deffo rekord på min blogg :)


Då kanske man ska börja tänka på vad man skriver i fortsättningen ;)


Det var iaf kul att så många läser!!


Puss puss

<3

Av Therese - 28 november 2008 14:32

blev de me Johan och mormor.

Åkte först till bolaget där jag fick en flaska årgångsglögg 08 av mormor, så nu har ja inte bara lättglögg hemma ;)

Sedan bar de vidare till växtriket där ja köpte julstjärnor, hyacinter och en blomma på en hjärt-spalje plus lite mossa till adventsljusstaken. Mormor köpte oxå blommor o en ljuslykta till morfars grav som vi åkte o ställde dit hos honom, blev jättefint!!!!

Vi stannade på sveaplan o åt jultallrik och sedan gick vi in i tygaffären där jag hittade jättefina julgardiner till köket som ja ska försöka få upp i helgen.


Nu ska ja antingen pyssla i lägenheten lr plugga, har inte riktigt bestämt mig men de lutar ju åt de ena hållet ;)


Av Therese - 28 november 2008 09:54

Jag ställde klockan på 8 igår kväll o ja kom faktiskt upp strax efter de, hade ju ett sms att svara på först :)

Har suttit o läst igenom mina papper en gng o de känns faktiskt som de kommer gå den här gng, kom ihåg mycket sen sist.

Nu ska ja ta en varmdusch innan de e dax o åka o köpa blommor. Måste även köpa något mot småflugor som verkar ha tagit över min amarylis. Fick den av mormor o när ja va hos henne igår verkar de som att hennes amarylis oxå har flugor,så ja antar att de kommer från blomaffären :S BRA!!!


Ikväll blir de tjejkväll hemma hos Dessan tillsammans me Elin oxå, mys!!!

Ska försöka röja lite här hemma i lägenheten ida oxå så ja kan ta fram lite adventsprylar imorgon förmiddag, för på eftermiddagen kommer Sussi :)

O på kvällen ska ja på fest hos Linda...

De e mina helgplaner förutom pluggandet.


Puss puss <3

Av Therese - 27 november 2008 19:47

This time, I wonder what it feels like,
To find the one in this life,
The one we all dream of,
But dreams aren't just not enough.
So I'll be waiting for the real thing,
I'll know it by the feeling,
The moment when we're meeting,
Will play out like a scene,
Straight off the silver screen,
So I'll be holding my own breath,
Right up 'til the end,
Until the moment when,
I'll find the one that
I'll spend forever with.


'Cause nobody wants to be last one there,
'Cause everyone wants to feel like someone cares,
Someone to love with my life in their hands,
There's gotta be somebody for me like that,
'Cause nobody wants to do it on their own,
And everyone wants to know they're not alone,
There's Somebody else that feels the same somewhere,
There's gotta be somebody for me out there.


Tonight, out on the street, out in the moonlight,
And damnit this feels too right,
It's just like deja'vu,
Me standing here with you,
So i'll be holdling my own breath,
Could this be the end,
Is it that moment when,
I'll find the one that I'll spend forever with.


'Cause nobody wants to be last one there,
'Cause everyone wants to feel like someone cares,
Someone to love with my life in their hands,
There's gotta be somebody for me like that,
'Cause nobody wants to do it on their own,
And everyone wants to know they're not alone,
There's somebody else that feels the same somewhere,
There's gotta be somebody for me out there.

You can't give up,
Looking for a diamond in the rough,
(Because you'll never know)
When it shows up,
(Make sure you're holding on)
'Cause it could it be the one,
The one you're waiting on.

Av Therese - 27 november 2008 19:41

Nu har jag kortat ner mina sk kort till 12 A4:or, lite mer sammanfattande. Så nu e de bara o sitta o traggla med dem tills på måndag.

Blir o sitta hemma med det imorgon eftersom lektionerna i skolan inte e obligatoriska. Ska även sväng me Johan o mormor o köpa blommor :)


Va hos tandläkaren förut, tror de va de värsta ja varit me om. O de där ska man betala för!!!!

När tandläkaren gjort undersökningen gick han o en sköterska tog över, men då kom hon på att tandläkren inte varit inloggad vid undersökningen lr nått så då kom de in en annan tandläkare o fick göra en ny undersökning, helt sjukt ju!! Plus att sköterskan o den första tandläkaren sa att ja låg på nivå 1 vad det gäller de där me o betala varje månad. Men när den andra tandläkaren kom in sa han jag låg på nivå 2 o de skiljde ju 500 kr på dessa nivåer så då fick de vara. Idioter!!!!



Av Therese - 27 november 2008 11:14

Har precis varit ute me Maxi, o shit va de blåser. Helt sjukt!! Men varmt va de iaf...


Nu ska ja ta o äta frukost o sen börja plugga till den superroliga omtentan som ja har på måndag, puhhh!!!

Ska till tandläkaren på vanlig kontroll vid 4 o innan de ska ja egentligen till praktiken på fika men ja känner inte för de om ja ska va ärlig. Behöver ju plugga för o slippa sitta hela helgen. Bara för att alla verkar tro att ja kommer klara den galant behöver ja ju faktiskt få tid att plugga till den men de verkar vissa inte tro behövs.


En tanke till dig som inte har de så lätt just nu.

Du vet vem du är och jag hoppas verkligen

för eran skull att allt kommer lösa sig till de bästa.

Självklart är det inte lätt och jag önskar att jag

fanns där för dig ända från början men jag

hoppas att du vet att jag finns här, jämt!!!!

Tveka aldrig i o ringa lr komma förbi.

Du är stark!!!

Jag älskar dig!!!

Av Therese - 26 november 2008 20:53

Va helt död imorse, hade ju ställt klockan på halv 8 men kom upp vid kvart över 8, en timme innan ja började skolan!! Men hann på dessa 45 minuter duscha, föna håret, sminka mig medan ja drack kaffe o gå ut me Maxi, bra gjort va?!

Klampade in på föreläsningen 20 över kanske... Sena som vanligt, jag o Lisa ;)

Förmiddagens lektion handlade om skrivande för lärande, den va på norska. Kan de aldrig informera innan förelsäningarna vilket språk de ska va på.

Eftermiddagen handlade om hållbar samhällsutveckling. De va en lärare som jag hade förra terminen som höll i de o de va riktigt intressant.


Kom hem vid 4, började tvätta, gick o handlade o vid halv 6 kom Dessan. Vi käkade o drack lite vin sedan säckade vi ihop totalt i soffan. Vi va helt osociala, satt o kollade vänner o vid 8! gick ja me henne till bussen. haha, snacka om att båda va sega.

Ja borde ju gå o lägga mig snart me tanke på att ja ska plugga hela dagen imorgon o måste komma upp ganska skapligt imorgon vilket iofs brukar spåra.


Nehe nu e de Leila, godsaker me choklad tydligen ;)


Puss puss

<3

Ovido - Quiz & Flashcards