Alla inlägg under november 2007

Av Therese - 21 november 2007 15:18

Idag har ja hunnit ganska mycket fast ja gick upp vid 9. Har tvättat 6 tvättar som hänger på tork nu.


Vid 12 träffade ja sussi o vi käkade på Beirut Seller (lr hur de stavas). Gick en snabbis på stan för att ja skulle köpa ett nytt block till skolan, blev ett marimekko med svarta blommor och sen köpte ja batterier till mina cykellysen. Måste ha nu när de e mörkt när ja åker från jobbet. Hittade även en julgransbelysning på clas ohlson. Har nämligen kommit på att vi får nöja oss med en lite mindre gran i år om den ska få plats o då tänkte ja att de skulle passa o ha mindre ljus i den ist för stora vanliga. Så de införskaffade ja, kostade ju bara typ 60 kr.

Såg en även jättemycket fint inne på gina, så de kanske blir en sväng dit i helgen när pengarna trillar in på kontot :)


Nu ska ja snart bege mig mot jobbet. A ska ner på stan o kolla på fotbollen ikväll så ja passade på o bjuda över Alexandra på lite mat, vi har våra små middagsbjudningar lite då o då :)

Av Therese - 20 november 2007 14:19

Idag gick ja upp väldigt tidigt, lr ja de va tidigt för mig eftersom ja varit ledig typ hela förra veckan. Så klockan ringde vid 06.30 o vid 8 kom Sanna o killarna o hämtade mig för o köra till V-ås för o skriva tenta.

Det gick helt okej, fick lite panik när jag läste fråga ett o två men tentan blev lättare efter dessa, som tur var. På vägen hem stannade vi på BK för o fira att vi äntligen e klara med teknik-delen. Puhhh....


Vid 4 e de dax o jobba nåra timmar, lr ja rättare sagt två stycken. Inte så jobbigt de men o ta sig dit för endast två timmar känns jobbigt, o spec. när de e så tråkigt väder :(

Men mysigt att A e hemma när ja kommer hem. Brukar alltid vara tvärtom när han kommer från jobbet. Kanske ska ta o hyra en film ikväll, lr iofs de e ju faktsikt Desperate housewifes o de går inte o missa!!!


Imorgon e de tvättning o städning som står på förmiddagspasset o vid lunch ska ja träffa Sussssi för en lunch o lite girltalk, va väldigt länge sen nu. Vet att hon e ledig i helgen så vi kanske planerar något inför den :)

Funderar även på o gå in på systemet o boka årgångsglöggerna från Blossa, bra o ha som ge-bort-present, vilket kan passa bra till lördag då vi ska hem till mamma o thomas o äta o dricka gott :)


Av Therese - 19 november 2007 18:16

Idag har ja varit skolafri men har tenta imorgon så ja har pluggat så mycket ja har orkat, vilket inte blev så mycket som jag hade planerat. Var ju ledig nästan hela förra veckan för att vi skulle ha tid att plugga o de har ja gjort. kan väl kanske inte allt men tycker ändå att ja har ett humm om det mesta, det är ju ändå ganska mycket som den här tentan behandlar som har med ens vardagliga liv och göra så man borde ju kunna knapra ihop några poäng. Ja vi får se hur det går.


Helgen var nog den lugnaste på länge, var hos min kusin på fredagskvällen o tittade på idol o käkade massor tex mat, glass o lite marabou apelsinkrokant. På lördagen va ja hemma o pluggade o bara tog de lugnt på kvällen, skönt o va själv ibl faktiskt. A va ju på kryssning därför av ensamheten. Hämtade honom på station på söndagen vid 12 efter att ja ätit en mysig brunch hemma hos mamma.


Va på ica ida, A skulle hämta ut ett paket och medans ja gick o spattserade i butiken o letade efter ingenting hittade ja ett jättefint klotljus som ser ut som en snöboll. Ska ha det tillsammans med de andra ljusen ja köpte förut men ja ska inte ta fram det förens 1:a advent. Kommer bli superfint o mysigt när man tänder allt!! Bild på det kommer alltså senare när ja fått upp det.

Av Therese - 10 november 2007 17:21

Det blev en långpromenad runt Vilsta tillsammans med Mikaela och efter det fika med kaffe och lussebullar. Jättemysigt!!

Bestämde mig tillslut senare för att åka en sväng till Tuna o köpa de där skorna ja sett. Lättare sagt än gjort!! Skrapade rutorna utan vantar och det är inget jag rekomenderar eftersom jag fortfarande har ont i fingrarna :(

Var tvungen att gå in på Gina o HM oxå, letar efter ett par fina vantar o matchande mössa till, men hittade inget. Provade dock en fin vit mössa med guldhjärtan på Lindex, men de va jättelång kö så de blev inget inköp.

Har bestämmt me älsklingen att vi ska ha hemmakväll men så messade Mikaela o frågade om ja skulle komma på förfest hos henne, så nu velar jag. Får se vad hjärtat tycker :)

Av Therese - 10 november 2007 11:15

Igår kom den första riktiga snön. Jättemysigt när det var mörkt ute och det föll stora flingor från himlen. Men har ändå lite svårt att förstå att det redan är november, känns ju som hela hösten försvann. Men mysigt ändå, nu när snön är här, fast väldigt halt ute är det.

Idag köpte jag mina första lussebullar på ica, skulle ha köpt det igår egentligen men när jag kom dit låg det bara ett ynka russin kvar :( O inge mer tänkte de baka heller! Så de blev nåra ida ist.

Tänkte ta en promenad me Maxi o sen när ja kommer hem ta lite jordgubb/apelsinjuice o lite lussebullar.

Hoppas älsklingen kommer hem snart, vill hitta på något mys ida när de e så fint väder. Fast en sväng till Skopunkten ska ja försöka få honom till, har sett ett par riktigt snygga, men alltid de värsta där att de känns som man MÅSTE köpa 3 stycken, o ja lyckas aldrig hitta så många. Får se om de blir något köp.


Av Therese - 9 november 2007 21:14

Jaha, då var man fast i bloggträsket.

Har ju en tendens att sitta o läsa andras bloggar när jag inte har något bättre för mig så nu när jag sitter o kollar på idol så tänkte jag att jag skulle försöka mig på att göra min egen blogg.

Så under de närmsta dagarna kommer sidan ligga under tillfixning, mycket olika saker att hålla reda på har jag upptäckt ;)

Men det blir kanon!!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards