Alla inlägg under september 2008

Av Therese - 21 september 2008 22:09

Hösten har verkligen visat en av sina vackra sidor idag. Ohh va härligt det är med trädens färger, solen som lyser, luftens lukt som vittnar på att hösten är här!!

Vaknade ute hos mamma av att hon kom in vid 10 o frågade om hon skulle göra frukost till mig. Älskade mamma!!

Gick sedan på en promenad me maxi i de fina vädret o bara njöt. Segade sedan tills de va dax o åka in till stan igen, tror ja blev avsläppt nån gng vid 3. En halvtimme senare kom Dessan o vi gick en promenad längst ån o sen hem igen genom stan, underbart!!

Tittade på massa serier på 5:an o vid 7 begav vi oss till Grodan för o köpa mat. haha, börjar bli en dålig vana.

Tittade sedan på ensam mamma söker, haha ja vad ska man säga dessan?? ;)


Nu har ja precis läst klart der som ska läsas till morgondagen föreläsning som handlar om värdegrunden.

Ska pyssla lite i lägenheten sen blir de bums i säng.


Puss puss

Av Therese - 20 september 2008 23:06

Hittade ett fint kort när jag satt o tittade på alla kort som mamma har i deras dator.



Av Therese - 20 september 2008 16:59

...kan sammanfattas med dessa ord:

skola

papas tapas

beirut sellers

sing star

glada människor

galen dans

ett samtal o sms för mycket

känslor som jag trodde var borta kom tillbaka

Av Therese - 18 september 2008 22:59

Kom till skolan vid 11 igår :S Datorn strulade o krävdes lite omhändertagande, men nu är det fixat tack vare snälla gruppmedlemmar!! :)

I skolan va de redovisningar som gällde för hela slanten mellan 1 o halv 4.

Väl hemma fick ja inte mycket gjort, låg o vilade i soffan medan datorn jobbade o letade efter virus... Kom i säng ganska skapligt ändå.


Idag var det plugg på schemat. Struntade i den icke-givande bildlektionen på konstmuseet o åkte ist me lisa hem till bella för o plugga nyckelord. satt från 11 till halv 4 med några pauser inräknade då vi åt kakor, skorpor o banan + glass. haha låter som vi inte gjorde annat än o åt ;)


Hann bara hem o vända innan ja skulle till mormor på mat, mums!! Satt o pratade me henne en stund oxå sen bar de av hem igen för att sitta o plugga ända fram tills nu, duktiga jag!!!!!!

Men nu måste ja verkligen gå o lägga mig om ja ska orka me morgondagens aktiviteter. På programet står lektion mellan 9 o 12, sen grupparbete till 4 (men så länge kommer vi inte sitta, inte en fredag lixom). På kvällen e de avskedsfest för Jocke o co. så då blir de käk på stan o sedan utgång, o de blir väl som vanligt Nybron. Ska blir skitkul men måste erkänna att ja börjar trötta på utelivet här i stan... samma människar, inte för att de e någe fel på dem, me de händer aldrig något kul!!! lr jo ibl iofs ;)

Aja, från o me nästa helg har ja inga utgångar inbokade så då ska ja ta de lugnt :)


Puss puss från en trött o ryggond Therese

(ryggond??? öhh, aja)

Av Therese - 16 september 2008 21:06

blev de igår!!

Gjorde både Kungsuddenkaka och Tingsgårdsbröd, o båda grejorna blev kanongoda!!! :)

Tänkte faktiskt dela me mig av kakreceptet, så här kommer det.


Kungsuddenkaka


4 ägg

6 dl socker

5 msk kakao

2 tsk vaniljsocker

3 dl mjöl

2 krm salt

180 gr smält margarin


Vispa ägg och socker.

Blanda de torra ingredienserna.

Tillsätt detta i smeten tillsammans med det smälta margarinet.

Häll ut smeten i en långpanna me bakplåtspapper på.

Grädda kakan längst ned i ugnen på 200 grader i 15 minuter.


Glasyr

100 gr margarin

2 dl socker

1½ dl grädde

1 dl sirap

1 påse kokos (ca 6 dl)


Blanda allt i en gryta, koka 5 minuter.

Ta ut kakan och bred på glasyren.

Ställ in kakan igen i ugnen 15 minuter fast nu lite högre upp.

Glasyren mörknar lite när du tar ut kakan.

Låt svalna innan du skär upp den.

__________________________________________________________________


Hur enkelt som helst o underbart god!!!


Brödet har ja o kusin kommit fram till att de behåller vi som familjerecept ;)


Idag va de att gå upp tidigt, skulle till V-ås på föreläsning vid 9 så de blev o ta 8-tåget.

Föreläsningen va riktigt bra så de va helt klart värt att gå upp tidigt.


Väl hemma igen vid 1 la ja mig i soffan, vaknade av att ja hade grymt ont i magen o mådde illa, så ja försökte få bort de genom o sova lite till.

Sen va de bara att ta tag i allt som skulle göras. Skriva uppgift till imorgon, checka redovisningen för imorgon o så....

Nu har ja precis kollat på idol o ska snart ta itu me de sista innan de blir en sista promenad me maxi. ska försöka komma i säng i tid ikväll.

Men börjar kl 10 imorgon så de blir lite sovmorgon :)


Puss puss








Av Therese - 15 september 2008 18:43

Har varit utan internet sen i onsdags!!

Kan ni tänka er...!

Jag borde ju ha fått massa annat uträttat nu ist för o bara sitta vid datan.

Man kan väl sammanfatta det me att ja inte pluggat något som ja borde ha gjort men ja har förgyllt min vardag me massa annat kul :)


De blir en längre uppdatering lite senare för nu ska ja gå o möta Dessan vid Grodan, MUMS!!!


Puss puss

 Tessan

Av Therese - 9 september 2008 22:05

Svårt o glömma allt det som var bra. Allt det vi hade...

Fast vad hade vi? Det du gav mig var svek, lögner och sömnlösa nätter.

Trots att jag litade på dig och gav dig mitt hjärta så var jag inte mer värd i dina ögon.

Du gjorde det vi lovade varandra att aldrig göra, och det var inte en gång och det var inte två gånger. Utan det var jämt och hela tiden. Ekande signaler och telefonsvarare kunde ju bara betyda en sak! men eftersom vi lovat varandra så gick jag på allt du sa, alla bortförklaringar.

Hur kunde jag vara så blåögd? Jo för jag var kär... o ja, jag älskade dig!!


Jag försöker att inte göra mig påmind men ibland lyckas jag inte hålla bort tankarna. Tyvärr!

Av Therese - 9 september 2008 21:31

Igår, måndag, va det dax för en föreläsning i västerås, på engelska!!

hade väl först inte tänkt gå men min kära kusin fick mig på andra tankar. hon tyckte de vore trevligt för gemenskapen i basgruppen om ja kom, o eftersom ja bryr mig otroligt mycket om de så åkte jag med. men de va visst nån annan som inte brydde sig om gemenskapen o inte kom.... ;)

Föreläsningen va allmänt tråkig så efter ett tag började ja läsa en bok som ja hade me mig.

Vi åkte hem redan vid lunch o ja begav mig direkt till mormor för lunch, potatis- och purjolökssoppa med rabarberpaj till efterrätt, mums!!!

Jag satte mig sedan i hennes sköna soffa o ju mer ja sjönk ner i den ju tröttare blev jag o helt plötsligt sov ja men en stund senare plingade de på dörren vilket resulterade i en skällande hund o ja vaknade :(


Sen va de bara o ta sig i kragen o gå hem för o läsa en bok till skolan... gick ganska bra faktiskt, kanske berode på att ja köpt naturgodis som ja mumsade på under tiden :)


Idag var det bildlektion på konstmuseet. vi börjde me en promenad runt där o sen fick vi i par rita (med kol) av varandra i olika ställningar som skulle passa till en text vi fick. ja o Mikkan hade "övervakningskameror på torget". så vi ritade att vi stod i kö till en bankomat.

sedan skulle vi göra självporträtt!!! gick jättebra tills läraren tog svart tjock målarfärg o geggade ögon på min teckning. efteråt va hennes kommentar: -oj försörde ja din bild nu? ja du kan ju försöka gnugga bort det med en svamp.

Så om nån i gruppen undrar varför mitt självporträtt ser ut som ett lik så beror de inte på mig ;)


efter lektionen snabbade ja mig in på bibblan för att låna en bok som ja reserverat o sen in på akademibokhandeln för o köpa pärm o penna.

sen fort hem för o gå ut me maxi o bre en macka o iväg till jobbet som varade mellan 13.42-18.00


Nu ikväll har de inte blivit mycket plugg, har mest pysslat o donat, tagit fram höstskor, plockat i lägenheten....


Ska nog försöka gå o lägga mig innan tolv ida, de e ett mål för kvällen!!


Puss puss





Ovido - Quiz & Flashcards