Alla inlägg under december 2009

Av Therese - 28 december 2009 23:12

Har inte fattat, fören Michaela påminde mig idag, om att det är nästa vecka jag börjar jobba. Har ju hela tänkt att det först ska bli nyår, sen ska familjen till Stockholm över dagen för och träffa Charlotte och Johan, sedan är det flytt och sen då börjar jag jobba. Dock ska allt detta innefattas på 1 vecka vilket jag inte riktigt har förstått än. Spännande!!


Idag var jag och Lisa på stan. Hittade en kjol på rean, endast 100 kr, vilket kap! O riktigt snygg var den oxå! :D Blev även förälskad i ett par örhängen från Glitter, liknande de förra jag köpte där men dessa var av hängande modell. Även dessa med 50%. Tog en fika/lunch, mysigt!! <3

Kvällen har spenderats här hemma med Erik framför två filmer, pizza och vin+julmust, perfekt måndagkväll.


Imorgon ska jag göra massa tråkärenden men på eftermiddagen blir det ansiktsbehandling vilket ska bli skönt :)


Fick mail från examinatorn idag i examensarbetet, han lägger in oss i systemet efter helgerna, så då är vi helt godkända!! Wiieee!!!!   



Av Therese - 27 december 2009 19:18

Jaha, julen har passerat och nu inväntar jag nyår!

Har haft en riktigt skön och mysig julhelg med familj, släkt och vänner. Har blivit en del kvällar med vin, sällskapsspel och film.

Syrran var här en kort visit, kul att hon kom hem även om det inte var på självaste julafton. Träffade Sussi och Elvin en kväll i deras nya lägenhet, käkade Spicy och kollade på Robinson. Jättemysigt!! <3


Lägenheten är nu tom och urstädad. Känns vemodigt att packa ner hela sitt liv i kartonger. Vet inte om det beror på att det är min första lägenhet efter att jag flyttade hemifrån eller något annat. Något som dock känns skönt är att få kasta allt som inte är värt att ha kvar. Okej att minnen inte går att sudda ut eller kasta men förhoppningsvis blir det här en helt nystart. Måste ju erkänna att jag redan fått en försmak på det som komma skall och det ser lovande ut   



Av Therese - 19 december 2009 14:47

Som jag och Michaela har gått och våndats denna vecka. Hade till och med bokat in dagar under jul och nyår för att sitta med de ändringar vi var helt övertygade om att vi skulle få. Men väl på opponeringen så var vi så jäkla bra. Alla tyckte att det var ett jättebra arbete och intressant ämne. Är bara lite smågrejor som ska fixas som tar max några timmar.

Så nu kan vi helt bocka av examensarbetet!   


Kvällen igår bjöd på pizza, godis (i liten mängd), filmer och trevligt sällskap!   


Idag har jag packat det sista efter som flytten går imorgon. Lite tvättning har jag oxå hunnit med. Tänkte svänga förbi Tuna P senare o se om jag hittar något trevligt, ev hämta upp Dessan oxå som slutar vid 6.

Kvällen är fortfarande oplanerad men det brukar ju lösa sig...


4 dagar kvar till jul!!  

Av Therese - 13 december 2009 21:26

Redan halvvägs in i december och idag är det lucia och 3:e advent.

Att det går så jäkla fort mot jul har jag inte riktigt fattat. Bara en helg kvar innan julafton... Nu gäller de att ligga i för att hinna med allt.


Som tur är är en sak avbockad, examensarbetet. Dock vet vi ju inte än om vi är godkända men det får vi ta tag i på fredag isf då det är opponering. Så denna vecka kommer ägnas åt att förbereda inför den.

Har även påbörjat att packa. Går ganska snabbt att packa ihop ett helt hem, iaf när man är 2. Blir så mycket lättare än att springa runt själv i lägenhet o försöka få ordning på allt.

Riktigt skönt med helg har det varit iaf, har sovit grymt länge på dagarna. Var länge sen det hände kan jag säga.


Maxi operation är uppskjuten, skönt det!    


Ikväll har Dessan varit här, mysigt!! Blev pizza och One Tree Hill, haha! Fanns ju iaf inget annat på tv så   


Glad 3:e advent!

Ovido - Quiz & Flashcards