Alla inlägg under mars 2009

Av Therese - 31 mars 2009 14:43

gick alldeles för snabbt på tentan.

Man tycker ju alltid i början att man har gått om tid men när första timmen gått och jag fortfarande var på första sidan insåg jag att jag var tvungen att lägga på ett kol. Hade inte varit fel med en extratimme, så man hade kunnat kika igenom tentan och kontrollerat att man räknat rätt överallt. Hann gå igenom de en snabbis, och mycket riktigt hittade jag lite fel...

Men det var inte bara jag som tyckte att det var för stor tenta till så lite tid.

Efter tentan gick jag och Lisa lite på stan. Köpte födelsedagspresent till Michaela som fyller på torsdag och till systeryster som fyller på lördag. Men att hitta något och ha på sig tills på lördag var svårare då budjeten är ganska taight. Får väl ta nån gammal trasa i garderoben...

Vi lunchade även på Hurtigs. Hittade även mycket fina påskägg på Åhlens, dock blev de inget köp då jag fortfarnade funderar på och göra egna. Men som jag sa till Lisa, jag kanske har tagit mig vatten över huvudet när det gäller det där ;)


Lite senare i eftermiddag kommer Mikaela hit på lite mat och så. Ska bli mycket trevligt men innan dess ska jag till partnerskolan på ett utvecklingssamtal.

Hoppas jag inte blåser bort i stormen bara.

Av Therese - 30 mars 2009 17:10

efter helgens bravader.

Iallafall... Idag var en seg dag i skolan, hade lektion fram till ett vilket kändes som ett onödigt moment eftersom det är tenta imorgon i den andra kursen. Läraren såg säkert på mig att jag inte läst de som skulle ha läst eftersom hon va på mig två gng, men sista gng glömde hon bort mig, haha!!

Pratade med systeryster på väg hem från skolan vilket var trevligt, ses ju snart lixom :D

Pratade även med Lisa medan jag gjorde lunch, vilket oxå va trevligt. Öpnnade även min deklaration med spänning och kunde konstatera att jag får tillbaka pengar, vilket var en lättnad!!

Har pluggat lite och pysslat nu på eftermiddagen.


Ska väl fortsätta med det ett tag till, om ja orkar ;)


Av Therese - 28 mars 2009 15:11

Jag mötte upp pappa och Sofia på Präntaren i S-näs. Vi handlade och var på bolaget. Vi hann även med en vända in på Mique där jag fick 2 superfina teekoppar. Precis såna som jag letat efter. Tack pappa!! :D

Vi åkte ut till ett kallt hus. Pappa tyckte att värmen steg snabbt men jag hade mössa på mig hela kvällen, haha!!

Vi åt gott och drack lite vin. Jag kunde inte hålla mig när han frågade om ja hade tänkt dricka vatten till maten, och jag kunde inte stå emot så vi delade på en flaska rött. Vi började titta på Beck, men som vanligt när vi ska kolla film så somnade jag.


Imorse vaknade jag av att någon höll på i köket. Lät som någon gjorde frukost o efter ett tag kikade Sofia in hos mig. Hon höll på o gjorde frukost, så söt!!!! Hade börjat koka kaffe (för de har pappa lärt henn, hehe) och rostat bröd. Det var bara o glömma havregrynsgröten jag tänkt äta ;)

Åkte hem skapligt och har hunnit med ett riktigt bra träningspass och har även suttit lite med matten. Nu ligger jag o vilar o e i valet o kvalet om ja ska sova, lr om ja bara kommer bli mer seg då....

Ikväll ska jag o Dessan hem till Mikaela som har fyllt år på födelsedagsfest. Ska bli riktigt kul!!!! :D (Jag kunde inte hålla mig tills nästa helg som min duktiga syster)


Solen är på väg fram bakom molnen, underbart!!

Av Therese - 27 mars 2009 09:14

fast jag är ledig.

Har pluggat lite nu på morgonen och nu ska jag göra lite övningar med passare. Fick en jättefin av mormor, morfars gamla :)

Ska sen göra mig iordning för att göra lite ärrenden. Tänkte ta öb, blomaffären, coop (pappa la in en beställning på en rosa sparkcykel till Cissi) och bolaget om jag hinner. Ska nämligen hämta upp Dessan och Emma på stan vid halv 1 för och åka och handla mat.

Senare i eftermiddag bär det av till Strängnäs där jag blir kvar tills imorgon.

Allt känns verkligen toppen just nu och jag tror delvis att de beror på att det är ljust ute på morgonen nu o att för de börjar bli vår (det var iaf mitt och Dessans resonemang).


Ha en toppenfredag!!

Puss

Av Therese - 26 mars 2009 20:25

Som syster skrev förut, i brist på o komma på en rubrik fick de bli dagens datum :D


Imorse var jag duktig och gick upp vid 6. Tog på bikinin och cyklade ner till badhuset för morgonsim (jag hade mert kläder på mig än det). Det var jätteskönt att simma de 40 minuterna jag var i, men fick ju kryssa lite bland alla tanter och gubbar, haha!!

Hade skola hela dagen vilket var ganska givande, fick några frågetecken utklarade iaf. Mötte efter skolan upp Dessan på stan som hade fikat med Mia, Pontus och Nelia. Jag hittade ett par skitsnygga skor (tack vare Dessan). Precis såna som jag letat efter :D

Sen gick vi hem hit och åt våfflor och massa gosaker till. Våfflorna spårade lite vad det gällde utseende men gott blev de ändå.


Det var allt för idag.

Puss



Av Therese - 25 mars 2009 14:11

heter egentligen Vårfrudagen.

Japp så e de, läste det någonstans igår, så nu vet ni det ;)


Gårdagen kan sammanfattas med: en långprommenad på morgonen, skola hela dagen och mys hemma.

Dagen idag har hittills bestått av träning, pluggning, handling och lunch. Jag ska snart cykla bort till Make It där det vankas ansiktsbehandling. Ska bli riktigt skönt. Funderar även på o cykla till Plantagen efteråt för o köpa jord då jag fick gräsfrön till påsk av mormor. Kanske finns lite fina blommor oxå :D


Ikväll ska jag till mormor o äta våfflor, mums fillibabba!!! :P

Ska du äta några våfflor tro??


Puss puss

Av Therese - 23 mars 2009 20:25

hade jag möte med idag, men något fika som han hade lovat hade han inte fixat. Men bra var väl det då jag inte äter fikabröd, så jag slapp suget så att säga ;) Fick en pärm o ska skicka mitt cv till honom. Jaja, vill han hjälpa så varsegod haha!!


Åkte hem en snabbis och sen gick jag till Sussi och Elvin där Mikaela oxå var. Vi fikade o pratade en massa.

Nu på kvällen har jag pluggat lite matte och ätit lite kyckling till kvällsmat. Pratade med syster för en stund sen, ska bli kul o ses snart. Lr ja, två veckor kvar men ändå :D


Funderar på o ta en långpromenad innan skolan imorgon, ist för o träna.

Mmm, så får de bli!!


Puss

Av Therese - 23 mars 2009 09:41

Den låten poppar i mina högtalare.

Läste precis på syrrans blogg att man inte kan bli annat än glad av att lyssna på Melodifestivalen-låtar, och jag håller med, det gör till o med inget att det är snö ute.

Kände mig lite deppig igår och jag höll på o skicka iväg ett sms till någon men jag stoppade mig, var ju lixom inte där jag behövde uppbakning. Skickade ist till en underbar vän som jag kommit ifrån den sista tiden som jag behöver få tillbaka. Tur att hon kände likadant!! :D


Imorse var jag och tränade och nu har jag gjort mig redo för skolan. Vid halv 2 ska jag på nått möte med en gubbe som ska hjälpa mig o få ett nytt jobb eftersom jag blivit varslad. Hur nu de ska gå till? ;)

Efter de ska jag hem till Sussi och Elvin och mysa lite me honom.


Måste även ta tag i mattetentan som jag har nästa tisdag...


Puss puss

Ovido - Quiz & Flashcards