Alla inlägg under oktober 2008

Av Therese - 31 oktober 2008 18:35

till tuna och bolaget :)

Han kan ju vara riktigt snäll ibl och för en gngs skull så hade vi kul hela vägen dit och hem, det är ju ett framsteg!

Så nu har jag två vinare hemma (en röd och en vit) och 3 cider, hittade en ny sort som jag aldrig sett förut så ja va tvungen o ta två såna, men dyra var de, typ 20 kr styck!!

Pratade även om o åka runt till gravarna o sätta dit ljus imorgon, morfars och farfars grav och hans mormors....


Nu har jag precis skrivit klart min logg på datorn och ska snart se på reprisen av ensam mamma söker eftersom jag missade de förra söndagen.

Sen bär det av till Emma för och ha tjejkväll där, mys!!


Ha en underbar fredagkväll!! <3

Av Therese - 31 oktober 2008 15:07

ute!!

Inte alls något mysigt :(

Snön kom inatt, lr ja, snö o snö. Det är inget som lägger sig på backen men man ser att de inte e enbart regn iaf. Och det har hållt på hela dagen.

Jag gick upp runt halv 10, gick ut me Maxi som inte alls gillade vädret, blev en dusch för henne när vi kom in. Vid 10.40 begav jag mig till jobbet för att jobba till 13.42 Fick iaf några timmar gjorda o de kändes bra me tanke på att de va hur länge sen sen sist.

Blöt o dann stannade ja till på ica på väg hem, hoppas ingen såg mig me tanke på hur jag såg ut, som en blöt katt!!

Köpte blodpudding o keso som jag åt när jag kom hem tillsammans med lingon o rivna morötter, mycket gott!!


Nu sitter ja o kurar framför datorn. jag måste ner till bolaget men hur mycket lockar det, ingenting!!!!

Har försökt få tag på kusinen för o se om hon har tillgång till bil, så att vi kanske kan göra en raid dit men får se om hon svarar. Annars kanske jag skippar vinet, pallar verkligen inte att GÅ ner på stan för en vinflaska!!


O kryssningen blir inte riktigt som vi hade tänkt oss. Man antar ju att alla kryssningar är likadana när det gäller musiken om inget annat står men tydligen inte på Viking Line!!

Nu har det kommit fram att det är en Jazz- och blueskväll på båten just den dagen vi ska åka. Som tur va så såg vi de innan vi hann åka upp så nu måste vi boka om den :( Får se när vi tar det ist.... Hoppas de blir snart iaf!!! :)


Puss o kram från en frusen Therese <3

Av Therese - 30 oktober 2008 20:59

hade jag på mobilen när jag kom in efter en promenad med Maxi.

Det var verkligen ett sånt där konstigt telefonnummer som ingen privatperson har så jag gick ut på eniro.se för o kolla upp de men va nästan säker på att de inte skulle finnas något på nummret...

Men jo de fanns de, de va inga mindre än Kiruna Teletjänst.

HAHA!!!! Där fick dom för att jag inte svarade.... ;)

Av Therese - 30 oktober 2008 20:29

Laddade över fler kort från kameran så här kommer lite kort hemmifrån mig i lördags när Sanna och jag var hemma hos mig o käkade, drack vin o hade de mysigt!


Av Therese - 30 oktober 2008 20:28

Här kommer ett foto på de pyssel jag ska hålla på med framöver.

Mysigt i höstmörkret, tända lite ljus o dricka lite tee o pyssla me dessa fina :)



Av Therese - 30 oktober 2008 10:56

Japp, från Panduro.

Skrev ju förut om att jag var inne och kikade på deras hemsida på julkort man gör själv. Man får lixom ett helt kitt me papper m.m så tror ja man även får instruktioner på hur man gör. Så ja beställde jättefina kort som ska göras, dock var de slut i lager så de kommer nog lite senare.

I detta packet kommer två olika sorters julgransdekorationer. Måste ju erkänna att jag fick lite inspiration från Emily´s blogg... Den ena är en ståltråd som är som ett hjärta som man fäster pärlor runt och den andra är trähjärtan som man målar vita och har på glitter på o sen sätter man dit fjädrar på nått sätt. Lite svårt o förklara men fint kommer de bli!!

Lovar o ta ett kort o lägga ut de, har varit lite dåligt me bilder o kort känner ja.


Idag kommer Sussi och Marina på fika vid 3. Ska bli kul o träffa dom, men måste nog till affären och köpa något tills dess, då kan jag passa på o hämta mitt paket oxå :)

Två flugor i en smäll lixom!!


Puss puss <3

Av Therese - 29 oktober 2008 23:20

Jag har 43 besökare idag!!!!!!

Tror jag aldrig har haft det förut....

Iofs så står de ju inte sådär jätteintressanta saker här, lr jo för mig e de de men kanske inte för alla andra.

Men verkligen jättekul att ni läser och följer min vardag.


Lämna gärna ett litet spår när ni varit inne så får ja reda på vem som läser, vore kul!! :)


Aja, nu ska ja sova.


Puss på er alla <3

Av Therese - 29 oktober 2008 23:10

efter att jag fick prata me Dessan.

Nu tror jag att jag vet vad jag vill med framtiden så att säga, och jag hoppas verkligen att de kommer bli bra denna gng. Kanske inte mycket som står för att det kommer bli bra men som sagt, hoppet e ju de sista som lämnar än. Vet ju vad jag ger mig in i, haha!!! :)


Och tack för ikväll, för att du inte dömmer mig!!!

Jag trivs verkligen i ditt sällskap och förlåt för att jag inte sa som de va dirket.


Nu ska jag ta o gå o lägga mig. Skönt me sovmorgon imorgon, synd bara att ja inte har nån frukost... :(

Kanske får ta o handla imorgon, lr jo, ja måste handla imorgon. Åt pasta, bara pasta, till kvällsmat... Ingen vidare mat.


Ha en fortsatt trevlig kväll!

Puss puss <3

Ovido - Quiz & Flashcards