Alla inlägg under juni 2009

Av Therese - 30 juni 2009 21:48

Var hos tandläkaren idag. De påbörjade och gjorde halva behandlingen nu och den andra blir om en månad. Gjorde grymt ont med bedövningen men tandläkaren rådde mig o andas o tänka på nått annat. Hmm va inte så svårt o tänka på nått annat, nån som gör mig glad :)

Sagt o gjort, gick ut för att betala o 1800 kr skulle de ha!!! Helt otroligt!


Åkte raka vägen till jobbet o va där strax efter 11. Jobbade till 20 och sen åkte ja direkt hem där det fanns lite färdig coucous sallad. mumsade Marabou på kvällen framför allsången.


Idag är vi kanske en dag närmare något väldigt stort och spännande. Jag hoppas på att det blir bra, men det är jag säker på att de kommer bli. Något underbart!!! Jag mår bra, länge sen känslan infann sig i kroppen. Trodde för ett år sen att jag aldrig skulle känna såhär igen, att jag kanske inte ens ville tillåta mig själv att känna så igen, men den här gången var det oundvikligt. Du har fått mig på fall, och jag är glad att det är du o ingen annan <3

Av Therese - 29 juni 2009 22:16

Precis hemkommen från jobbet. Gick direkt till jobbet när jag kom med tåget idag från Eskilstuna.


I lördags gjorde jag mig iordning så fort jag kunde, men hade verkligen panik då alla kläder i garderoben e sånt ja inte använder. De kläder ja använder va i Sthlm o mina sommarkläder i förrådet som ja inte kom åt. hade tanke på att bryta upp det men de skippade ja.

Jag och Linda satte oss på Grappa o käkade pizza o drack gott till. Lisa kom efter nåra timmar o då gick vi till Centro... Senare på kvällen gjorde Toni o hans kompisar oss sällskap.


Söndagen spenderades med solning, mys o filmer. Underbart!!! <3


Imorgon e de först tandläkaren som gäller o sen jobb fram till 20.00


God natt alla underbara


Av Therese - 27 juni 2009 16:36

Skönt o vara hemma...

Kom nyss innanför dörren. ´Har redan kastat in en maskin me jobbkläderna. Nu sitter jag framför min dator i min lägenhet o bara njuter när ja tönker på de närmsta dagarna. Solen lyser ute och jag ska snart ställa mig i duschen. Ska möta Linda på stan vid 6 för att inta nån av stans uteserveringar, Lisa gör oss sällskap någon timme senare. Ohh så mysigt säger ja bara!!!! Imorgon ska jag träffa Toni, vilket var en av anledningarna till att ja åkte hem över helgen :D


Som ett litet minus i de hela så tror jag att jag glömde förrådsnyckeln hit hem i Sthlm vilket gör att ja inte kommer åt vissa av mina sommarkläder som jag hade tänkt plocka fram. Vilken miss!!!!!


Underbart att vara hemma!!!

<3

Av Therese - 26 juni 2009 22:13

Bytte pass med en tjej på jobbet som ville ha mitt pass. Så imorgon blir det o jobba 05.30-14.30

Kom på nu ikväll att ja ska åka hem till e-tuna imorgon efter jobbet så de bär av med 14.50-tåget :)

Ska bli skönt o komma hem, blir faktiskt o vara lite i min lägenhet oxå denna gng... Blev ju inte så mycket av de sist, men ja klagar verkligen inte :D


Johan o syster bygger möbler just nu o ja o Hanna sitter i soffan o kollar på tjocka människor som opereras. Jag dricker vin, gott de. För o kunna sova gott inatt...


Underbar helg välkomnas <3

Av Therese - 26 juni 2009 17:31

Sitter i soffan o kikar på när syrran o Johan monterar möbler från IKEA. Riktigt fina grejor. Johan ville ha tävling i o montera bänken me syrran men de kom på att de bara hade en skruvmejsel så de sket sig ;)

Idag jobbade vi förmiddag vilket resulterade i solning i Vasaparken 2 timmar efter jobbet med varsin ramlösa o godispåse.

Snart ska ja o syster bege oss till Västermalmsgallerian för o handla mat (tacos rättare sagt).


Imorgon är det jobb mellan 12.30-17.30 Syster o Johan ska på fest på kvällen. Hade inte tänkt följa med men har börjat fundera på mina andra alternativ för kvällen o kommit fram till att de ända skulle vara att vara sj här i lägenheten vilket inte känns sådär jättekul... Om ja hade haft pengar hade ja kanske åkt hem imorgonkväll o sen åkt tillbaka hit på söndagkväll. Vore skoj o det som inte drabbar en fattig lixom ;)


Saknar er där hemma!!! <3

Av Therese - 25 juni 2009 13:17

Jag och syrran gick upp skapligt för att ta på bikini o först köpa lite frukost o sen gå till Vasaparken för o sola. Var riktigt varmt o skönt. Strax innan 12 gick Charlotte och jag måste ha haft parkens största filt när jag låg där sj ;)

Åt lite mer av jorgubbarna o begav mig hemåt nån timme efter henne.


Jobbade kväll igår, allt gick bra tills vid stängning då allt sket sig och inte blev de bättre senare på kvällen heller :( Skit!!! Syster o Johan lyckades muntra upp mig lite innan de va dax o sova iaf...


Idag börjar jag halv 3 o slutar 22. Jobbar imogon o på lördag oxå men ledig söndag, skönt! Blir väl o lapa sol så mycket som möjligt nu när chansen finns.


Ha en fortsatt solig torsdag!!

Av Therese - 24 juni 2009 09:08

5 underbara dagar och nu är det dags att åka tillbaka till Stockholm.

Sitter själv i lägenheten och har packat det sista. Väskan blev ganska full och vissa saker lämnas kvar här. Det är ju meningen att jag ska komma tillbaka... Även om det känns långt bort så kommer jag tillbaka.


Har haft bloggen lite på is då jag inte riktigt vetat vad jag ska skriva. Att skriva vad man känner är inte alltid så lätt, speciellt när man inleder något nytt. Men jag vet vad jag vill och det har jag talat om för dig. Jag tror vi är ganska eniga i det. Men samtidigt som lyckan finns här hela tiden, även fast du inte är här, så finns ständigt rädslan för att samma sak ska hända som för något år sen. Hur försäkrar man sig om att det aldrig mer ska hända? 

I vilket fall så gör du mig otroligt glad och de ända jag kommer tänka på tills vi ses igen är dessa 5 mysiga dagar som bara du o jag spenderade ihop. Kanske delar jag med mig på bloggen vad vi gjort, men som de känns nu så e de våran lilla hemlighet som jag inte vill dela med alla andra. 


Du är underbar!! <3



Av Therese - 17 juni 2009 23:11

Dessan lilla gumman....

Irri är inte ett slang här upp i Stockholm utan kommer från den tiden då jag jobbade på Assa.

Men det var gulligt att du tycker att jag ska komma hem.

Och de gör jag om några dagar :D


God Natt

Ovido - Quiz & Flashcards