Alla inlägg under november 2009

Av Therese - 30 november 2009 20:26

När allting, för en gångs skull började ljusna...

När det hela tiden gick framåt.


Varför ska det alltid leda till att vi ska behöva ta två steg tillbaka??

Alltid är det någonting som ska tynga mitt hjärta.


Min lilla älskade andra hälft.

Det gör mig så ledsen att se dig när jag inte vet om du har ont och det gör ont i mig ifall du ska behöva gå igenom samma jobbiga tid en gång till.


Please make it go away!!!

Av Therese - 30 november 2009 11:43

      


Bjuder på lite bilder från konserten i lördags.

Helt otroligt grymt var det, sjukt bra!!!


Kan bara tacka syrran 1000 gånger om för att vi gick. Min födelsedagspresent från henne, dock vad det ju jag som fixade biljetterna.   

Av Therese - 28 november 2009 13:31

Har nu snart jobbat klart mina 3 dagar på fiket och det har varit riktigt kul att träffa alla brudar igen och fått känna på lite rusningar när folk e på väg till jobbet.

Sitter nu på min sista rast innan jag ska gå hem vid 3, kalasar på en julmust och en lussekatt som vi fick in idag. Imorgon 1:a advent!!!! :D Mysigt


Ikväll är det alltså dax för TAKIDA på Hovet. Så det blir att åka hem, kanske hinna med en powernap för att sedan fixa iordning sig o dricka lite vin o så innan det bär av.


I vilket fall så lever jag, ifall ni börjar undra!

kan ju även tillägga att jag har skrivit på papper både för jobbet och lägenheten här uppe i Stockholm. Så nu har man fast jobb och en mysig liten lägenhet :D Ibland blir allt bara så himla bra!!!!!!


Såhär kommer jag o syrran se ut när vi partar loss till musiken

Av Therese - 25 november 2009 19:37

Hade egenstudier idag. Gick faktiskt riktigt bra även om ja inte kom upp klockan 8 som jag satt mobilen på. Fick en hel del gjort och vid 4 gick jag och lämnade Maxi hos mormor (hon ska bo hos mamma och Thomas nu när jag e borta).

TACK älskade ni för att ni ställer upp och har henne!!! <3

Åkte till Stockholm lite senare för att möta upp syrran på centralen o sen åka hit för lite mat. Nu blir de nog mest o ta de lugnt inför jobbet imorgon.




Av Therese - 24 november 2009 22:23

Hemkommen igår, för att åka bort imorgon igen.


Har varit underbara dagar nere i Ulricehamn med Michaela och hundarna. Vi packade ner oss i hennes lilla "nyckelpiga" och for för att först ta ett stopp hos hennes mamma och pappa i Falköping där vi blev bjudna på mat för att sedan fortsätta sista biten till hennes mormor och morfar.

Så himla fint där nere, precis vid vattnet. Inte var dag man vaknar och ser vattnet precis utanför fönstret.

Har fått ner alla våra intervjuer på papper, bearbetat dem och fått en hel del mer saker gjorda. Mellan pluggtillfällena har vi ätit och druckit gott då Michaelas mormor visade laga underbar mat. Vi har verkligen blivit bortskämda på den biten!

I lördags tog vi en sväng in till centrum för att gå en sväng på gågatan, fikade, kikade i affärer, tog en o annan vända in på okända cafeer och restauranger av diverse anledningar, shoppade ett par mysbyxor...

Måndagen bjöd på hemresa med ett stopp för mat och sträck på benen.


Men trotts 3 dagars intensiv pluggning så var vi på det igen idag vid 10. Mjukstartade med frukost för att sedan sätta igång.


Nu blir det dock några dagars paus från examensarbetet då jag åker upp till Stockholm för att jobba ons-lör och för den stora dagen på lördag som bjuder på konsert med Takida!!! Skrattande


En liten uppdatering blev det iaf, måste ju erkänna att det varit lite dåligt på bloggfronten. Men när man inte ens har tid att träffa familjen och vänner i den utsträckningen man vill så kanske ni förstår varför.

Av Therese - 17 november 2009 22:01

Ikväll var familjen, jag och mormor och käkade på Grappa för att fira att jag har fått jobb Glad

God pizza och vin smakade riktigt gott tillsammans med dem som betyder mest!

Synd att inte syrran var med också, men hinner träffa henne och pappa och familjen när jag åker upp till Stockholm nästa vecka.


Tack för en jättetrevlig kväll!!!! <3

Jag älskar er!






Av Therese - 17 november 2009 07:52

Har inte sovit vidare bra inatt men ändå vaknade jag runt 7 och inte kunde sova mera.

Gick upp och tog lite juice och sedan la jag mig i sängen igen och kollade på nyhetsmorgon.

Nu har jag precis börjat tvätta och ska äta lite frukost och sen sätta mig och skriva på meritportföljen.


Lika bra att köra igång

God morgon på er

Av Therese - 16 november 2009 19:22

Jag har fått ett jobb!!!!! Skrattande

Snacka om att jag hade turen med mig under de dagarna jag var uppe i Stockholm.

Lr tur och tur, är väl bara för att man är så jävla bra, haha!!


En förskola i Solna som ska öppna 2 nya avdelningar så jag ska jobba på den ena av dem tillsammans med två andra pedagoger. Så den 7:e börjar pedagogerna och den 14:e kommer barnen.

Snacka om att de kommer bli fullt upp runt jul och nyår.

Flytt, se till att allt e klart i skolan och börja ett helt nytt jobb efter 3 ½ år på högskolan.

Nej då, känn ingen press Therese!

Ska bli så jäkla kul men ohh vad nervös jag är...

Vem hade trott att man skulle ha ett jobb innan man slutade skolan??!!! Glad

Dags att börja tro på sig själv och att det man gör är bra och att man faktiskt lyckas jäkligt bra ibland.


Imorgon blir det att åka hem till mamma för att fira.


Lycklig som bara den!!

Ovido - Quiz & Flashcards