Alla inlägg under april 2009

Av Therese - 30 april 2009 12:32

Åkte upp på förmiddagen till Stockholm där pappa, jag och Charlotte käkade lunch innan de va dax att åka o hämta upp båten som vi skulle frakta till landet. Han vi köpte den av var lite skum men men, en båt fick vi med oss därifrån. Mycket fin var den!!

Pappa o jag kunde ju inte åka motorvägen med släpet så de blev småvägar till landet, men det var riktigt fint att åka där.

Vi la i den o provåkte nåra varv innan vi la till vid bryggan.

Sedan brummade vi vidare till stan, lr rättare sagt tuna park, där kusin marcus hjälpte mig med o välja en fin liten notebook från LG (svart). Ohh den e så fin!!! Tror de e en sån som Dessan har men e inte säker.

Sitter dock med min gamla nu då Marcus ska instalera lite program på den nya innan jag kan börja använda den.


På kvällen åkte mamma o ja till Strömsholms djursjukhus för att Maxi inte mår bra. Men fick åka hem efter nåra timmar då de kom in så många akutfall. var dock tillbaka imorse vid 8 med pappa o sofia. Men innan de va ja på Assa o lämnade in kläder o nycklar eftersom de va sista dagen där idag, lr ja, egewntlgien på söndag. Kändes som igår när jag stod i fikarummet o pratade med alla. Kommer verkligen sakna de flesta där även om jobbet inte va så kul. Kändes konstigt o gå därifrån efter att ha varit anställd i 5 år drygt.

Iaf, fick träffa en veterinär efter en stund o hon klämde o kände på maxi men tror ni hon visade de minsta att hon va dålig lr?? nej då, hon stod där så fint o undrade säkert vad vi gjorde där...

Så lite antiinlamatoriska tabletter fick vi med oss.


Nu har jag precis ätit o fixat lite här hemma. Känns som jag inte varit hemma speciellt mycket den senaste tiden även om de varit lite i skolan. Ska bli skönt med denna långhelg för nästa vecka ska jag ta tag i en tenta. men tills dess e de semester!!!! :D


Idag är det iaf Valborg och den ska, tillsammans med Sussi´s födelsedag, firas hemma hos henne o Elvin tillsammans med lite vänner. Ska bli kul!!!


Ta det lugnt med eldningen ikväll

Puss

Av Therese - 28 april 2009 18:38

Min dator är på service kan man säga, därför har jag inte bloggat så mycket på sista tiden. Men på ett sätt har det varit ganska skönt o inte vara kontaktbar genom datorn. Folk får lixom höra av sig genom telefonen ist vilket e trevligt!! :D

Som sagt, virus har drabbat min köra dator, IGEN!! Kanske borde ha skaffat ett virusskydd sen sist men har man ingen händig karl i närheten så lixom skjuts de upp. Som tur va fixade pappas jobbarkompis den denna gng, då de skulle ha känts lite pinsamt om Thomas hade fått tagit me den till sitt jobb igen.

Dock verkar de som att jag kommer bli ägare till en helt ny dator, en sån där liten söt som man kan ha i väskan. Pappas förslag så att säga, så imorgon ska vi o kika på en.

Morgondagen kommer bestå av en tågtripp till storstaden på förmiddagen. Lunch kommer intas hos syster på jobbet tillsammans med pappa innan han och jag åker för att frakta deras nyinköpta båt från Stockholm till landet. Så i sommar blir de o åka båt :)


Vad har hänt mer då sen sist?

Helgen spenderades som sagt på landet, söndagen hos Michaela då tanken var att vi skulle skriva lite på våra tentor men de gick väl sådär ;)

Något annat väldigt trevligt som hänt är att jag fick tillbaka min mattetenta i geometri där ett VG blänkte fint på pappret. Snacka om att man blir glad!! Så nu är det nog VG i kursen som gäller!!!!!! :D


Nehe, nu ska jag snart inta vardagsrummet hos mamma då vi idag firar Thomas som fyller år. Lite tårta blir de nog då det är jag som har dekorerat den.


Fortsatt trevlig tisdag!

Puss puss

Av Therese - 25 april 2009 20:18

Därför var jag tvungen att göra vårfint här på bloggen :D

Dock är ju utbudet inte det bästa men jag gjorde mitt bästa för att få den vårfin.


Då jag inte hade något inplanerat för helgen och då väderprognosen visade sol så bestämde jag mig för att göra ett besök ute hos pappa på landet. Familjen hamnade i en kö som tog timmar vilket resulterade att vi inte mötes på präntaren förens vid halv 9. Tankarna på väg dit var någon helt annanstans och när jag svängde in på parkeringen såg jag något som inte var till min glädje, mitt hjärta hoppade till. Träffade även en person som var förvånad av att se mig där, men de va iaf ett kärt återseende. Försökte lägga de bakom mig när jag träffade familjen men tror inte jag lyckades så bra.


Idag har vädret varit underbart. Jag har pysslat i trädgården så jag har fått blåsor på händerna. Nu på kvällen blev de grillning o mys.

Men kände att jag var tvungen att uppdatera lite här då jag har tillgång till dator då min har kraschat ihop lite. Hoppas pappa kan fixa den!!


Imorgon bär de av till Michaela då vi ska ge oss på TEN2, ska bli intressant ;)


Nehe, allt för mig denna gng.

Puss puss

Av Therese - 22 april 2009 12:01

Nu är det klart inför sommaren!

Jag ska sommarjobba uppe hos syrran på cafeet :D

Kommer introjobba en helg nu i maj för att sedan kunna börja jobba mer regelbundet i juni.

Är så jäkla glad att det äntligen har löst sig med allt vad det gäller sommaren. Och att samtidigt få en paus hemmifrån gör saken bara ännu bättre.

Jag kommer bo växelvis hos syrran och pappa. Kan de lixom bli bättre??!!! :D


Puss puss <3


Av Therese - 21 april 2009 09:11

Har varit och simmat nu på morgonen, en hel timma. Men fuskade lite idag och tog bilen dit, hihi!!!

Nu har jag dukat fram alla matteböcker och papper, dator m.m för att vi i mattegruppen ska kunna plugga projekt nu på förmiddagen innan de vankas skola.

Kaffepannan e på så nu e de bara gruppen som saknas :D


Puss puss

<3

Av Therese - 20 april 2009 17:20

Riktigt trevligt igår hade jag och kusinen det.

Gjorde smarrig tacos o kollade lite serier och sedan film. Kommer dock inte ihåg vad den hette men under hela filmen fick man inte se en ända kille, bara massa brudar :D Lr jo, i sista scenen!!

Hade även hyrt Patrik 1,5 men klockan blev så mycket så den fick Anna se hemma hos sig.


Idagt har jag haft skola, har gått bra... Hade lite grupparbete på eftermiddagen men eftersom min grupp har förstorat upp de här arbetet så mycket så behövde vi inte sitta så länge då jag tror de börjar inse att vi inte behöver ta de hela på så stort allvar. Nåväl, väl hemma så gick jag o hjälpte mormor o puttsa fönstrena och sedan gick jag o tränade. Körde 45 minuter på crossen vilket blir ett nytt rekord kan man säga. Hurtbulle!!


Idag känns allt väldigt bra måste jag säga!! :D


Puss puss

Av Therese - 19 april 2009 13:50

Idag är en typisk dag för att pyssla och fixa lite av sådant som man skjutit upp under veckan. Typ förbereda sig lite inför veckans lektioner och grupparbeten. men istället för att ta itu med det så blir det att jag bara går runt här hemma o pysslar med annat fast jag ständigt tänker på det jag borde göra.

Har iaf lyckats kika lite på internet till båda grupparbetena, men skulle behöva läsa lite i böcker oxå men vet egentligen inte vad jag letar i efter i böckerna. Förhoppningsvis klarnar lite efter morgondagens lektion.

har verkligen ingen ork för skolan längre. Konstaterade igår att de bara e ca 1 månad kvar i skolan men jag har redan lagt det på hyllan. Plus att jag insåg att detta kommer bli första sommaren som inte är planerad, med varken jobb eller semester. Har ju alltid haft mina fasta veckor förut men nu har jag ingen aning om var jag befinner mig om en månad.

Både kul men samtidigt lite läskigt..... men men...


Vid 5 ska jag o Anna och handla lite och sen gå hem till mig för o göra lite tacos och kika på nån film. Ska bli trevligt o bara ses o slappa lite. Hon fyllde år igår så de blir lite firande oxå :D

Nehe, blåsa håret o sen ta tag i denna söndag.


Puss o kram

Av Therese - 17 april 2009 16:01

men har ett sår på armbågen, svider som bara den.


Kan allt vara så mycket bättre än vad det är just nu??

Härligt väder och kvällen ska tillbringas tillsammans med underbara vänner<3

Blir middag här med nått glas vin, senare beger vi oss antagligen ner mot staden, antingen för o bowla lr bara ta nått glas ute. E ju så himla underbart väder så de lockar med det sistnämnda :)

Idag efter skolan tog Michalea och jag en spontanlunch på stan, mysigt!! Idag åker hon o Micke och hämtar sin lilla Moccasin, skrutt :D


Helgen för övrigt blir lugn. Titta fotbollsmatch på lördag förmiddag, säljs de fika så e ja given ;) och på kvällen blir de mys hos Lisa. Söndagen ska jag träffa Anna över en film och käk.

Skolan har jag lagt helt åt sidan.

Men var duktig o lyckades låna 3 böcker på bibblan som jag behöver, snacka om tur att de fanns inne. Jag blev mycket glad!!


Nehe fixa de sista innan jag ska möta Linda för inhandling.


Ha en underbar fredag allihoppa

Puss puss <3

Ovido - Quiz & Flashcards