Alla inlägg under januari 2009

Av Therese - 31 januari 2009 14:52

Så de blev att ja fick kolla på tv själv igår eftersom Erik somnade...

Typiskt honom!!

Men ja hittade nån halvdålig film att titta på.


Idag har dagen bara rullat på utan att ja egentligen inte gjort så mycket. Har städat lite, varit i affären o så...

Funderar på o sätta mig me matten o kika lite i den men de lockar ju inte så mycket.

Vid 6 kommer Linda och runt 7 kommer Sussi. Ska kolla på finalen av Körslaget. Skönt o bara ta de lugnt när man e lite halvdålig.


Puss puss

Av Therese - 30 januari 2009 14:31

Idag känner jag mig lite bättre. Lite snorig o hostig men kan ändå göra saker i lägenheten o blir inte anfådd av att gå runt. Hoppas bara att ja inte får ont i örona, vilket brukar bli ett problem när ja e förkyld.

Idag har jag varit duktig o läst klart arnqvist, slutet lästes dock utan entusiasm... Ville bara bli klar me den så ja kan börja skriva en sammanfattning, vilket jag tänkte sitta me nu innan kvällen.


Ahh de här kanske inte blev ett så roligt inlägg men har ju som sagt inte hänt så mycket med tänke på att ja varit sjuk.


Trevlig helg!

Pussar

Av Therese - 29 januari 2009 19:52

Buhhuu, fan va de e tråkigt o va sjuk. Halvsitter i soffan me täcket över mig o datan i knät.

O snart måste ja ta på mig för o gå ut me maxi i de superkalla vädret, vill inte!!

De e faktiskt lika synd om oss tjejer när vi e sjuka!!


Sådär, nu har ja skrivit av mig lite alla tråkigheter....

Kanske känns lite bättre nu.

Av Therese - 29 januari 2009 17:55

Blev ju såklart sjuk!!! :(

Michaela var här o pluggade matte, kändes ganska bra då men när hon åkt hem deckade ja i soffan o fick ställa in resten av planerna för dagen.

Har sen dess inte gjort mycket alls. Varierat mig mellan soffan o sängen o tagit täcket med mig emellan. Kollat på tv o sovit.

Idag var mormor snäll o tog maxi så ja slapp gå ut me henne. Hon hade även med sig lite mat, frukt o tidningar, tur att ja har lilla mormor :)

Nu var mamma precis här med nässpray o näsdukar o även mjölk så ja har till tee.


Imorgon ska ja ut till mamma o va "barnvakt" åt Erik. Skönt o bara ta de lugnt ute hos dem. På lördag blir de tjejmys me Linda o Sussi. Hoppas ja blir bra tills dess men de ska nog inte va någe problem. Nehe dax o äta lite kanske....


Idag fick jag även en guldstjärna, vilket betyder -3kg :D

Av Therese - 27 januari 2009 20:04

Igår gjorde jag verkligen inte mycket efter skolan.

Var bara hemma o fixade. Kände att ja ville träffa någon men orkade inte va social därför va ja hemma.


Idag hade ja koll på schemat :)

Vi hade heldag ida med bara matte. Måste ju säga att ja har användning av min matte c från gymnasiet. Känner igen det mesta även om de behövs ett tag för att friska upp minnet, va ju ändå snart 5 år sen, haha!!

De e ju kul när man förstår, nått ämne man kan briljera i e alltid nice!


Har inte gjort mycket sen ja kom hem. Va en sväng hos mormor, har gjort mat och även läst nåra kapitel i en bok vi ska skriva sammanfattning på tills måndag. men ja känner mig lite konstig i kroppen, typ som att man håller på o bli sjuk o de hoppas ja verkligen att ja ska slippa.


Imorgon e de matteplugg som gäller, ska räkna igen lite tal vi kommit efter i. På eftermiddagen kommer Sussi o magen på fika, bra med lite avbrott innan ja antagligen ska fort. plugga på kvällen.

Roligt liv, bara plugg!!! :(


Nu ska ja nog ta o ringa min syster lr mamma o beklaga mig lite.

Puss puss

Av Therese - 26 januari 2009 09:27

Ville inte gå upp imorse o låg därför o drog mig till strax innan 8, fast vi började 09.30 Detta resulterade i att frukosten uteblev.

Drog ett sms till Michela om att ja tänkte möta henne vid tåget.

Travade iväg med kurrande mage och när ja kommit mer än halvvägs får ja ett svar. Ok va bra, men inte förens 10.15 va?

SMART!!! Det var ju inte 09.30 vi började utan 10.15 Det var bara o vända på klacken o gå hem igen. Dock får man se de från den ljusa sidan då ja hann äta en rejäl frukost (hård macka med keso o skinka, kaffe o lite yoghurt).


Kanske ska försöka lära mig vilka tider som hör till vilka kurser ;)

Av Therese - 25 januari 2009 16:16

Fick en jättestor fruktkorg av pappa med familj, med massa goa frukter, o alla ekologiska. Blir helt enkelt en lyxfrkutsallad ikväll :) Av småtjejerna fick jag en kokbok och massa smink. Och massa fina teckningar som de gjorde medan de va här.

Chalotte kom precis när de skulle åka så vi gick upp till mig och började fixa snittar, röror, skar grönsaker, rostade bröd, ja helt plötsligt va de jättemycket o göra. Men strax efter 6 va vi klara och hade till o me gjort oss iordning. Michaela va först och sen plingade de på dörren hela kvällen kändes de som. För när alla (Linda, Sussi, Michaela, Dessan, Emma, Mikaela, Anna, Alexandra) som skulle komma va här plingade de på igen. Då va de Lisa som kom, överraskning!! :)

Hade en jätterolig kväll här och runt halv 12 tog vi taxi ner på stan och in på Harrys. Men hur mycket folk va de inte där egentligen?!!! Pust, varmt va de oxå så svetten rann men kul va de!! :)

Vid två gjorde jag, syrran o Anna sällskap hem, ont i fötterna jaa, men tillslut kom vi hem.


När jag vaknade ida vid 1 hade Charlotte städat undan allt o diskat, hur söt som helst!! Vi gjorde en mumsig frukost me färska frukter o ägg. Gick med henne till tåget vid 4. Men vi ses snart igen då jag ska åka upp till dem om två helger.


Tack alla för en underbar kväll!!!

Av Therese - 24 januari 2009 10:33

Utvilad måste jag säga att jag är. Pappa ringde vid 9 men då tror jag att jag redan varit vaken en timme. Gick upp och såg att de inte va någe vidare väder ute så de blev att ta på termobrallerna när jag skulle ut med maxi.


Igår var en riktig slappardag. Tvättade lite på morgonen, läste ikapp all litteratur till matten. Linda o ja va även en sväng till bolaget och till tuna.

Sen skjusade hon mig till frissan, supersnällt!! Satt från halv 4 till kvart i 6 men den tiden va helt klart värd varenda minut, för de blev skitsnyggt!! Synd bara att de ska va så jäkla dyrt, inte konstigt att man inte går så ofta.

Gick sedan en snabbis på stan där ja bara hittade servetter...

Kikade på let´s dance och fixade lite för idag.


Nu sitter jag o väntar på att familjen ska komma. Ska fira mig i efterskott. Charlotte är oxå med men hon ska träffa Elin här i stan innan hon kommer hit.

Så i eftermiddag kommer man nog ha fullt upp med allt som ska fixas inför kvällen. Men jag har fått så många erbjudanden från vänner som vill hjälpa till så de ska nog inte vara någe problem.


Puss puss



Ovido - Quiz & Flashcards