Alla inlägg under augusti 2009

Av Therese - 30 augusti 2009 19:23

Ohh vilken lyckad kväll igår!!!

Massa trevliga människor, god mat och dryck, lekar, dans och sång.

Verkligen ett jättehärligt gäng människor.

Men framåt småtimmarna var de dax för sängen och vi vaknade inte förens efter 12 idag. Jag och Michaela försökte röja de mesta innan vi gjorde frukost. Micke vaknade till liv nån timme efteråt o vi satt o pratade ett tag. Jag nyktrade till tillslut och begav mig då hem mot stan igen.


Tack för en underbar kväll!!! <3

Av Therese - 28 augusti 2009 16:04

Idag hade jag en skön sovmorgon, gick väl upp en sådär vid halv 11.

Mötte upp Linda på stan senare för att göra lite ärenden och så avslutade vi vår dejt med varsin latte på 1st Class Coffeehouse. Var riktigt trevligt!!

Cyklade hem o hämtade bilen för att göra lite fler ärenden.

Blev tipsad av Linda om ett jobb som ligger ute så nu på eftermiddagen har jag försökt pula ihop ett passande cv o säljbrev. Inte de lättaste direkt...


Senare idag blir de att åka ut till mamma. Storbesök från Stockholm så hela familjen blir samlad.

Imorgon är det dax för Michaelas o Mickes kräftskiva. Ska bli så grymt kul!! :D


Puss

Av Therese - 27 augusti 2009 13:44

Upprop igår alltså.

Va så kul att träffa Mikkan idag :D Efter skolan käkade vi lunch på stan och sen gick vi hem hit för att spåna lite ämnen till c-uppsatsen. Hittade en del intressant på internet som vi ska fundera på tills på lördag. Kommer nog få många intressanta idéer på lördag ;)

Senare på kvällen blev de tacos o wallander (kuriren). Den va helt okej, så nu e de bara den senaste släppta som måste ses.

Jag hade bakat en kaka på dagen som jag kalasade på senare själv på kvällen, väldans god!! va me morotskaka med banan o kokos...


Idag var det en dejt med Robin som gällde. Kommer inte ens ihåg hur länge sen de va sist vi sågs men de va riktigt kul o ses idag. Tog en fika på stan sen några affärer på de innan vi travade hem.

Senare blir de att åka o handla lite mat me mamma. Kvällen e inte riktigt bokad än men antar att nått spännande händer, så att säga.


Puss puss <3

Av Therese - 25 augusti 2009 10:08

poppas just nu:


I gotta feeling - Black Eyed Peas

Sexy Bitch - David Guetta feat. Akon

If it kills me - Jason Mraz

Keep you much longer - Akon

Right now (Na Na Na) - Akon

Birthmark - Akon


Erik och Therese lista går på repeat, och jag kan inte annat än och bli glad när jag lyssnar på låtarna!

Allt känns faktiskt ganska bra just nu.

Semesterveckan är äntligen här (me undantag för morgondagen). 

Fint väder är det oxå o just nu luktar det nyklippt gräs in genom mina öppna fönster. Man känner i luften att hösten är på väg. Men ärligt talat gör de inte så mycket. Okej att de knappt varit någon sommar i år men jag har ju iaf jobbat... Okej att jag inte har badat (!) en ändå gng i år, men de kommer ju fler tillfällen :)


Maxi är nyduschad och har nyklippta klor (iaf hälften av hennes tassar) och jag är så himla glad över att jag har henne här hos mig igen, som jag har saknat min lilla älskling!!! <3


Puss



Av Therese - 24 augusti 2009 10:00

Satt och kikade i terminens kommande schema och upptäckte helt plötsligt att vi har ju upprop i den ena kursen NU på onsdag. Här har man gått o trott att de e nästa vecka. Sammanträffande att jag o Michaela hade bestämmt och träffas på onsdag, så de blir ju som två flugor i en smäll :D

Lyckades även få ner Spotify igår kväll med lite hjälp av Erik, så poppade lite musik igårkväll oxå...


Idag var jag uppe vid 9 för att tvätta och sedan ut med Maxi, e ju riktigt skönt väder ute oxå. Lr ja det var de vid 9 iaf får väl se vad de e för väder nästa gng man ska ut. Ska träffa Dessan idag på dagen. Vi försökte komma på nått att göra igår över msn men vi lyckades inge vidare så får väl se om vi kan slå våra kloka huvuden ihop idag ist ;)


Nu ska jag nog försöka rensa mer här i lägenheten så man får undan allt som bara ligger överallt.

Lite höstfint så att säga :D


Puss på er!

Av Therese - 23 augusti 2009 16:38

inlägg som jag skrev för ett år sen.

Haha, vilka tider säger jag bara!!

Skolstarten var ett faktum då oxå, haha man var redo med block o hela köret.

Skönt är det dock att det är en vecka kvar till denna termins skolstart, skulle ha kännts jobbigt o börja skolan som imorgon.

Lite komiskt att ja städade garderoben idag och upptäckte att ja gjorde de för ett år sen oxå... Alltid lika mycket kläder som behöver kastas lr förflyttas till källaren. Dock är risken att de hamnar där nere för alltid, men men...


Som sagt, nu e jag och Maxi hemma igen i lägenheten i Eskilstuna. Kom hem igår vid 9 på kvällen, planen var att packa upp allt från alla 100 väskor men så blev det inte riktigt ;)

Tog tag i det idag ist efter att jag sovit till typ 12 idag. Var ju riktigt skönt att ha fönstrena öppna under natten även om jag trodde att jag skulle frysa ihjäl först.


Tog en skön promenad tillsammans med Sussi och en sovande Elvin nu på eftermiddagen. Så skönt o få prata av sig om allt o inget tillsammans med henne :) Tack gumman!!


Puss puss

Av Therese - 22 augusti 2009 08:38

Alltså, jobb idag mellan 05.30-14.30 Sedan barnvakt åt Cissi då tanken är att vi ska gå på stan och köpa födelsedagspresent till henne från mig o Charlotte. Sedan hem till mig för att jag ska kunna pack de sista innan pappa kommer o hämtar mig senare för att skjusa mig till Eskilstuna tillsammans med Maxi.


Japp så ser planen ut ;)


Ska bli så skönt att komma hem!!!!


Puss puss <3

Av Therese - 19 augusti 2009 18:39

Nu jobbar jag mina sista pass på jobbet innan de bär av mot Eskilstuna.

Just nu är jag barnvakt åt Sofia... Vi har haft picknick i Vasaparken o medan hon lekte i lekparken så läste jag lite. Sedan gick vi o käkade pizza o nu är vi hemma igen. Blir hemfärd till syrrans lägenhet runt 9 för att jobba monsterpassen 7-19 imorgon o på fredag.

Pratade just me pappa och min hemfärd blir en dag tidigare än tänkt, och inte mig emot :)

Så på lördag kväll e jag hemma igen!!


Puss puss

Ovido - Quiz & Flashcards