Alla inlägg under december 2008

Av Therese - 31 december 2008 15:42

Okej, lite sent att göra en ansiktsmask nu men kom på att ja köpte en igår av dessan o ja kan ju inte ha den ogjord så ja drog på lite nu. Haha, upptäckte att de e en sån som när den har torkat så drar man bort hela ist för o torka bort den. Just nu känns de som ja har har silikonläppar, de stramar ganska rejält. Men de kanske skulle va snyggt till ikväll ;)

Har även bättrat på nagellacket som hade lyckats släppa på ett ställe.

Har satt i "vågtången". Fixade löshåret igår och nu ska ja snart ge mig in på mitt eget. Lika bra o göra de nu för när Sussi kommer ska ja fixa hennes hår och de kommer ta tid :)


Vi ska va borta vid 7 så de e skönt o börja i tid så man slipper stressa.


Gott Nytt År alla läsare och hoppas ni får en fin kväll!!

Puss

<3

Av Therese - 30 december 2008 18:35

Pappa o småungarna kom efter 12 nångng ida.

Jag satt o åt en lugn frukost med nya HM katalogen o bara myste. Men när de plingade på blev de liv i stugan. Blev o rosta en väldans massa mackor. Vid 2 åkte vi o hälsade på farmor som ligger på lasarettet, stackare!! Hann även prata lite me moster Stina.

Vi uträttade lite ärrenden o sen åkte vi tillbax till mig o fikade.

De tog med sig Maxi. Hon ska vara där över nyår för o slippa alla nyårssmällare här i stan. Usch, känns tomt utan henne :(


Nu sitter ja o väntar på att klockan ska bli halv 8, då ska ja åka till tuna o hämta Dessan o sen hem till henne o bara vara o ta de lugnt.


Puss


Till Anna: självklart ska vi ses nån dag efter nyår. Jag har inget inplanerat utom ev. lördagkvällen. Så vi får ta o bestämma en dag så fort som möjligt så de blir av att vi ses :)

Av Therese - 30 december 2008 00:03

Till Anna (och alla andra som undrar) så hittade jag inget på Lger157... Fanns faktiskt inte alls så mycket som jag hade trott, blev inte ens sugen på o köpa nått, så de va en besvikelse.

O till syrran, Lager157 e ett outlet i Hälleforsnäs som öppnade för ett tag sen. Inget o hänga i julgran enligt mig men de kanske beror på från gång till gång. Men god snickerskaka hade dem ;) O teet oxå, allt för ynka 20 kr.


Väl hemma igen la ja mig i soffan, hade perfekt mysbelysning, och kollade på en film. Livsverket. Mycket bra. Och för o va ärlig så va de första gången på månader som jag verkligen njöt i mitt eget sällskap, saknade inte ens någon brevid mig vilket kändes mycket skönt :) Ja verkligen njöt hela filmen igenom. Efter filmen kom Linda och lite senare Sussi. Färgade håret på Linda och sen satt vi mest o gnaggade tills klockan blev efter 11 o vi alla kändes halvdöda.


Imorgon ska ja sova länge!! För en gngs skull. Pappa o ungarna kommer så måste ju va utvilad ;)

Puss

<3


Av Therese - 29 december 2008 13:00

Lyckades tillslut hitta rätt strumpbyxor i djungeln bland alla inne på Lindex. Köpte även en bolero. Funderar på o lämna tillbaka den ja köpte på HM. Vi får helt enkelt se vilken de blir. Köpte lite snoddar o ett spänne till nyår på Glitter o en utomhustermometer på Clas Olson, mycket bra!!

Köpte vin o rosa skumpa till nyår.

Sedan gick vi o tog in tidningen hos moster o så tog vi bilen därifrån.


Nu har ja precis varit o solat o ska hoppa in i duschen då Linda kommer och hämtar upp oss för o åka till Lager157.


So long

Puss

Av Therese - 28 december 2008 22:55

De kalasade jag och Lisa på ikväll när vi sappade mellan kanalerna.

Dock fastnade vi vid "sagan om de två tornen", bara skit på tv ju.


Imorgon blir de tidig promenad till mormor för o gå på stan. Ska byta lite grejor o så ska vi till bolaget för o inhandla till nyår. Ska även till moster o låna hennes bil.

På eftermiddagen bär de av till Lager 157 med Linda, Sussi o Dessan. Ska bli kul, har aldrig varit där men tror ja mest följer me för o kolla, inte o köpa något. Men man vet ju att de brukar spåra när man säger så ;)


Dax o sussa

Puss

<3

Av Therese - 28 december 2008 16:45

blev det för oss igår.

Linda piggnade till o kom hon oxå. Så efter ett glas rött här gick vi ner på stan, runt 8, hade bokat bord tills dess på Grappa.

Så de blev mumsig pizza där o massa prat.

Efterätten skulle vi ta på bishops men när vi kom dit upptäckte vi att vårt sällkap som vi skulle möta där (Maria, Pontus o Andreas mfl) hade gått och nära lediga bord fanns det ju inte, så de blev o gå hem ist.


Vaknade av en fruktansvärd magknip inatt men lyckades somna om. På morgonen när ja vaknade hade de fortfarnade inte gått över och jag trodde nästan att ja åkt på någon vinterkräksjuka men efter att ha sovit lite till så va ja kry igen :)


Vid 12 kom mamma, Thomas och mormor och fikade. Mormor och jag tog sedan en promenad i de fina vädret och gick sedan hem till henne för lite glögg och julmat som blivit över.

Lite senare mötte jag upp Sussi för att kika på hennes nya lägenhet :) Den va jättefin och jag tror hon kommer trivas väldigt bra där när allt e klart, vilket är snart <3


Nu sitter jag o segar här i soffan o kikar på min fina lampa som jag fick i julklapp. Mamma hade med sig den nu så jag monterade ihop den. Dock får den vänta på sin rätta plats tills granen åkt ut :)

Funderar på o om ja ska sova en stund... Lisa o ja ska ses ikväll o ja känner mig ganska trött så för o va lite pigg till kvällen verkar de som de bästa.


Puss

Av Therese - 27 december 2008 15:20

Snacka om att ja va trött imorse när klockan ringde på halv 9.

Messade Linda i ett försök att skjuta upp tuna nån timme. Hon svarade mitt sms "Gäsp" med "samma här". Men vi tog oss upp trotts att vi va trötta och 09.58 svängde vi in på parkeringen till tuna.

Jag lyckades efter lite småtjafs på både Gina och VILA lämna tillbaka det jag skulle. Jäkla surbrud på Gina!!! Men fick min vilja igenom tillslut.

Vi träffade Dessan på HM vilket resulterade i en fika. Efter de köpte ja tillslut en kofta till nyår på HM, mycket fin :)

O Linda fick med sig en kjol från Gina.


Va iväg o sola en sväng nyss, måste få lite färg tills nyår.

Snart kommer Sussi och Mikaela, tror vi ska fika lr nått.

Senare ska ja o Sussi o kolla på hennes lägenhet :)

O ännu senare ida ska jag, Sussi och Dessan (Linda?) hitta på något.

Funderade på bio först men Dessan hinner inte från jobbet tills dess så vi funderar på o gå ut o käka nånstans, mys!!!


Puss

Av Therese - 26 december 2008 22:57

Sov sjukt länge idag men de va väldigt välbehövt.

Gick nog upp halv 1 efter att ha pratat me Dessan.

Åkte ut till mamma där stockholmarna fortfarande inbefann sig. Vi käkade och på eftermiddagen skjusade ja o mamma in dem till tåget o vi fortsatte till tuna. Kikade lite snabbt på gina men insåg att de inte fanns så mycket att hänga i julgranen...


Jag hämtade upp Linda när jag åkte hem så vi slöade här framför körsalget o me lite pizza för att stilla våran hunger. Vi va väl ungefär lika förkylda o snoriga men supermysigt ändå :)

Blir en sväng till tuna me henne imorgon. Hon ska kolla nyårsklänning, jag ska lämna tillbaka lite saker o kika på en kofta till nyår.

Tror även Sussi o ja har bestämt att vi ska kolla på hennes nya lägenhet imorgon så de ska bli skoj :)


Puss

Ovido - Quiz & Flashcards