Alla inlägg under maj 2009

Av Therese - 31 maj 2009 21:37



Holding you, I hold everything

Av Therese - 31 maj 2009 17:55

Jaha då kanske man borde försöka uppdatera lite smått här.

Jo men alltså min nya dator som jag har haft i typ en månad har redan pajat vilket betydde inlämning i 2-3 veckor. Men kusinen sa att de brukar vara snabba med datorerna så får väl hoppas att den e klar till den 11:e när jag ska till stan igen.

De senaste dagarna har bjudit på många trevliga stunder med vänner och familj.

I fredags var jag och Toni och spelade minigolf i det fina vädret. Dock lyckades jag, som trodde jag var bra, förlora stort. Och då menar jag stort. Men men, inte alla som har säsongskort där ;)


I lördags var det utomhusmys i solen tillsammans med Michaela och Lisa. Var hur skönt som helst att få dra på bikinin och lapa lite sol och snacka en massa skit.

Kvällen bjöd på grillning hos Mikaela tillsammans med Dessan och Linda. Blev väldigt lyckat och senare cyklade vi ner till stan och hem till Toni för lite förfest innan vi begav oss till Harrys. Det var kul då de va bra länge sen jag var ute.


Idag var jag ute hos mamma på dagen, mors dag lixom. Solade och åt go tårta och mat.

Nu ska jag snart gå ut med maxi och samtidigt möta Toni för lite söndagsmys...


Kan även meddela, nu när jag e igång, att jag om typ 3-4 dagar flyttar upp till storstaden för ett tag framöver. Pratade nyss me syrran o hon undrade om maxi kunde bo i klädkammaren o att vi köper en lös garderob och ställer i hallen. En till garderob låter bra men de där med klädkammaren o maxi lät mindre bra... ;)



Men som syrran sa, finns de hjärterum finns de stjärterum.

Av Therese - 27 maj 2009 17:43

För det första (måste få beklaga mig först) så har min dator kraschat totalt. Den bara la av igår och ja trodde först det var batteriet men efter en natt med laddning så fick ja iaf inte igång den...

Så idag var det bara att åka ner med den till stan, dommen där löd 2-3 veckors inlämning. Bra grejor!!

Åt sedan lunch med pappa som var en sväng i stan o Dessan.


Vi cyklade sedan hem i blåsten. Slappade en stund här innan vi begav oss till affären för lite smått o gott...

Nu sitter ja o e osocial vid datorn o skriver på msn medan Dessan kollar Greys.

Ikväll blir de vin o pizza o Greys, mysigt!!! :D


Puss puss



Av Therese - 26 maj 2009 17:39

Blev inte enligt planerna ikväll men de gör inget.

Ist för after work me anna blir de lugn hemmakväll me mikaela me lite mat o snack :)

Ska bli kul o ses, blir ju inte så ofta nu för tiden...

Anna ska jag träffa på torsdag ist.


Gäller o aktivera mig nu när jag e ledig. Fick ju nästan panik under de timmar på dan som jag bara va hemma ;) Bra Therese!


Av Therese - 26 maj 2009 13:40

Jag och Sussi o Elvin tog en promenad ner på stan i de fina vädret. Lämnade in min tenta, vilket betyder sommarlov!

Tog även en vända på apoteket, bibblan och avslutade med en fika innan vi gick hem igen...


Har så sjukt ont i min tand idag, de lixom värker ända upp i huvudet. Tur att jag har bokat en tid.


Puss

Av Therese - 25 maj 2009 21:28

Blev en promenad i de fina vädret nu på kvällen.

Kvällen kan sammanfattas med många plus på utvärderingslistan ;)

Hade riktigt kul så de blir definitivt flera gng om jag får bestämma!!

Och det får jag... :)


Puss o kram <3

Av Therese - 25 maj 2009 14:34

Måste tacka alla igen som hjälper till/ställer upp/ frågar om jag behöver hjälp med något ang. vovven.

Känns superskönt att veta att ni vill hjälpa mig.

E ju min hund men att veta att andra hjälper mig gör att jag inte behöver känna att allt hänger på mina axlar 24 timmar om dygnet.


Idag var det sista lektionen för denna termin, den näst sista alltså.

Shit vad tiden går fort, tyckte de va nyss vi läste au2....

dagen bjöd alltså på redovisningar o vi va först ut efter rasten. Gick väldigt bra måste jag säga, trots att vi hade ett bortfall. men vissa hade ju tre så ska väl inte klaga :)

Efter skolan gick ja in till tandläkaren o bokade en tid då mitt besök sist inte blev så bra. Dock har han jag har gått hos den senaste tiden slutat vilket känns jobbigt då man måste dra hela proceduren för någon ny. jaja, de har väl journaler...

Tog en vända på stan efter en kofta, hittade vad jag sökte och begav mig sedan hem till Maxi.

Funderade först på o bege mig till mormor men eftersom jag ska iväg senare idag så tänkte jag att Maxi skulle få lite sällskap. Så de blir nog o pula lite me tentan innan jag ska iväg. Men de tar emot att sitta inne när de e så fint väder ute...


Puss puss



Av Therese - 24 maj 2009 20:40

att genomföra den plan som jag hade för gårdagens kväll. Hade mått dåligt i stort sätt ända sedan det bestämdes och när pappa tillslut lämnade av mig hemma så orkade jag inte annat än o lägga mig på soffan. Tror jag lyckades slumra till en stund fast jag borde vara i full färd med att fixa iordning mig. Väl vaken igen kände jag att ensamheten var för jobbig. Allt ansvar låg på mig igen, det ansvar som jag nu allt för ofta känner att jag inte klarar av sj. och det kommer självklart alltid när ja e hemma sj i lägenheten.

Ringde mamma som snällt kom o hämtade mig och jag spenderade resten av kvällen hos dem. Skönt!!


Har idag mest jobbat med min tenta, fiaxt o trixat, klippt o klistrat lite... Nu lägger jag den på is tills på tisdag när den ska in.


Usch, vilket deprimerande inlägg. Men just nu är det som det är o förhoppningsvis blir de bättre snart. Kanske redan imorgon närmare bestämt ;)


Nu ska jag lägga mig i soffan.

Ha en underbart fortsatt kväll.

Puss

Ovido - Quiz & Flashcards