Alla inlägg under februari 2009

Av Therese - 28 februari 2009 15:53

Det blev jobb i fredags.

Var precis på väg ut till HM när Mikaela ringde och oxå hade blivit inkallad så jag vände och hämtade upp henne. Vi fick båda två vara på Häng, kul att vi alltid kommer på samma ställe :D Behöver man inte känna sig så "ensam" när man går runt och plockar. Dock var det ganska dött däruppe där vi var men skönt och slippa ha 7 personer bakom sig som stressar en.

Såg mycket fina klänningar tills i sommar där... Vill ha!! Dock var det en som kostade 500, lite väl mycket för en festklänning men fin va den. Lr vad säger du Mikaela?? ;)

Efter jobbet var jag o mormor o handlade lite, lr ja de va tanken iaf men de slutade med mycket mer.

Hann precis komma hem o kasta in allt i kyl/frys innan ja skulle iväg o hämta mamma vid stationen och sedan bar de ut till dem. Myskväll me mamma och Erik med Let´s Dance och mat.


Idag har jag och Lisa varit på stan. Var jättekul att ses utanför skolan :D Vi gick en bra stund och jag köpte två toppar på Monki och Lisa köpte insektsboken som jag köpte för nåra dar sen. Lunch blev de på Waynes...

Nu har jag kommit hem och ska snart ställa mig o göra fruktsallad som jag ska ta med mig till Sussi. Vi ska ses o kolla Melodifestivalen o käka lite, trevligt <3


Ha en mysig kväll!!

Puss

Av Therese - 26 februari 2009 18:29

Först slutade mitt Internet att funka igår, och sen imorse när de väl va igång igen så funkade inte bloggen :( Snacka om att man tycker att man inte har nått o göra när Internet e nere... Men jag överlevde ;)

Dessan var här igår när hon slutat jobbet, så vi lagade vitlöksposcherad lax med pasta och stenbitsromsås, de blev fin fint!!

Sedan kollade vi tv o en snabbis på Efterlyst eftersom syrran ringde o tipsade om att de skulle visa om Statt. Sedan blev de självklart Greys.


Idag var jag hos Lisa innan skolan, så vi käkade lunch ihop och sedan begav vi oss till skolan för en lektion om miniräknaren. Läraren vi hade plingade med en klocka när vi skulle va tysta!!? Tror hon levde kvar på 50-talet lr nått. Hon var helskum!!! Iaf när de gällde närvaron ;)


Efter skolan pratade jag lite me Sanna och vi bestämde att vi skulle ta en lunch nästa vecka och jag blev även bjuden på hennes födelsedagsfest.Jag som inte hade tänkt festa förens 4 april men nu får vi se om ja kan göra ett undantag :)

Vilken tur att ja gick på stan o hittade värsta snygga partykläderna isf.

En kort svart "jacka" från VILA, en pennkjol från HM och en riktigt snygg svart och rosa sjal från HM, riktigt nöjd!!


Blev ju så glad imorse då jag såg att jag hade en insättning på mitt konto imorgon. Vet inte än vad de e för pengar men de va flera tusen. Kan ju tänka mig att de e från försäkrningbolaget, men de visar sig nog imorgon.


Nu har jag precis ätit en supergod kyckling- och currygryta.

Imorgon blir de antagligen jobb på HM, jag står som stand by iaf. Men får iaf gå upp vid 6 imorgon o invänta samtalet. Usch, vad gör man inte för o få jobba...


Puss o kram

<3

Av Therese - 25 februari 2009 11:34

Jag är grymt sugen att gå på bio.

Skulle vilja se Wallanders nya som äntligen kom till lilla Eskilstuna.

Så om de e någon som vill göra mig sällskap (till helgen) så hör av dig :D

Snacka om kontaktannons hihi!!

Av Therese - 25 februari 2009 11:25

när mina nära och kära kommenterar i bloggen :D Jag läser det alltid med ett leende på läpparna...


Såg precis på Emilys blogg att Statt brunnit ned, snacka om att hon e mer uppdaterad än mig och jag bor ju ändå här i stan ;)

Var iaf tvungen att gå ut på ekurirens hemsida och kolla att de stämmde, och mycket riktigt. Hittade en amatörinspelning från morgonens lågor, och shit va de brann!!! Dom som skulle ha premiäröppning i helgen... Och jag hade sett fram emot att de skulle öppna o allt. Inte svårt dock att koppla ihop ett o ett. Harrys brann för nåra år sen och Statt hade en vattenläcka för nåra månader sen som de fixat... Om man säger såhär, de e ju Statt och Harrys som är något o ha när de gäller utelivet i den här stan så om de e någon som tuttar på dessa ställen när de går bra för dem så kan man ju fatta vilka krogägare de skulle vara.... Tror jag iaf!


Jaha vad står de på kalendern idag då?

Jo, ska alldeles strax sätta mig i köket o svara på lite frågor kring en bok jag läst (skolarbete alltså för den som trodde att jag gjort egna frågor till en bok att svara på). Sedan har jag tänkt att jag ska träna vid, hmm runt 3. Efter 5 nångng kommer Dessan hit på käk och mys <3 Ska bli jäklarns trevligt då de va länge sen sedan sist.


Linda var föresten här igår. Vi käkade pasta o sås och mumsig fruktsallad senare. Drack även av mina nya teer, vilket blev en succe. Vi bestämde oss för att promenera tillsammans en gng i veckan så första gng blir nu på torsdag när hon kommer hem från V-ås. Ett mycket bra initiativ (?) av Linda, då kan man både prata och få motion samtidigt :D

Av Therese - 24 februari 2009 14:36

Köpte en bok på bokrean som jag spanat på. Den visade sig vara mycket trevlig och jag kommer förhoppningsvis ha fin användning av den om ett tag. Köpte även 3 olika teer (ett svart, ett rött och ett grönt). Luktade väldigt gott så ikväll blir de provsmakning på dem ;)

Vi avslutade me Smak där jag lyxade till de med en kaffe och banan (kors i taket :D ) och Sussi tog en semla. Den såg riktigt fin ut och eftersom de e semeldagen ida så va ju de ett givet val.


Jag traskade hem och åt lite lunch. Ringe mormor för o fråga om vi skulle ta en promenad men inget svar där inte...

Blir och göra lite nytta här hemma innan kvällen infinner sig.



Av Therese - 24 februari 2009 10:41

så jag och Sussi ska göra ett besök på nån av dem.

Fick hem Åhléns katalog och de fanns lite trevlans i den :)

Blir även att köpa lite tee (som jag har tjatat om) och sen en fika innan Sussi ska till barnmorskan.


Väldans trevlans väder ute oxå måste jag säga.

Senare idag ska jag träffa Linda :D Ska bli mycket trevligt!!

Kanske blir den där fruktsalladen idag med, gjorde en igår nämligen.

Apelsin, kiwi och banan med russin, keso och lite kanel. Smarrigt värre!! En hitt så att säga!


Nehe, duscha o fixa till sig tills Sanne kommer.


Puss o kram

Av Therese - 23 februari 2009 20:46

Var ju hos pappa på landet i helgen. Tänkte lägga upp lite kort därifrån när jag o syskonen va ute på isen med kälken. Hade även gjort lite mackor o oboy som vi hade med oss.

De tyckte de va supermysigt o de tyckte jag med!!



Av Therese - 23 februari 2009 15:04

När jag satt på lektionen idag och tänkte så kom jag på att jag nog skulle gå in på Kahl´s efter skolan för att köpa på mig lite nya teer.

Men när jag väl gick in på 21:an orkade ja inte gå in där för ja vet inte riktigt vad jag vill ha för "smak" på teet.


Någon som kan rekommendera något gott tee??

Ovido - Quiz & Flashcards